Mikä Ulmanen?

Valmennan, koulutan ja konsultoin rautaisella ammattitaidolla ja suurella sydämellä. Vuodesta 1987 olen kerännyt kokemusta esimiestyön, palvelun, myynnin ja markkinoinnin, yhteistyön ja työhyvinvoinnin koulutuksen suunnittelusta, konsultoinnista ja käytännön valmennustyöstä. Autan yrityksiä ja ihmisiä pääsemään kiinni strategisten asioiden ytimeen. Itse olen ollut yrittäjä vuodesta 1997.

Innostavaksi, elämänmakuiseksi, käytännönläheiseksi ja hauskaksi ovat “haukkuneet” asiakkaat hotelli- ja ravintolatyöntekijöistä metsureihin, prosessi-insinööreistä ja automyyjistä tullivirkailijoihin. En tuo itseäni esille, vaan nostan tapetille koulutettavien osaamisen ja taidon. Kaupungilta kuultua:

”Otetaan se Ulmanen, se on tavallinen ihminen, ei mikään henkselien paukuttelija.”

Vuorovaikutus on kuin koneöljy. Jos sitä on liikaa, niin savua tulee – diskuteerataan ja hommat seisovat. Jos öljyä on vain mittatikun päässä kone leikkaa kiinni ja mistään ei tule valmista. Annostelen öljyä vuorovaikutuksen sekaan, eri laatuja ja sopivina annoksina. Pattitilanteet eivät minua pelota. Olen melkoinen velho organisoimaan ja hanskaan isompienkin ryhmien valmennukset.

Yksi intohimoistani on asiakaspalvelu. Palveluhenkisyyttä voi oppia! Haluan auttaa myös sinua ja yritystäsi kohtaamaan asiakkaat entistä paremmin, jotta he myös jäävät asiakkaiksesi. Olen ilokseni saanut pitkään kouluttaa hotelli- ja ravintola-alan yrityksiä sekä muita palveluorganisaatioita.

Pysyn kartalla ja seuraan yritysmaailman tuulia. Vaikka digitalisaatio, some ja itsensä brändäys mullistavat myyntiä ja markkinointia, niin henkilökohtainen myyntityö ei jää varjoon, päinvastoin. Mitä vähemmän ihmisillä on aikaa toistensa kohtaamiseen, sitä tärkeämpiä nuo kohtaamisten minuutit ovat. Neuvottelutaito ja myyntiosaaminen ovat entistä kovemmassa arvossa!

Harrastan aktiivisesti vapaaehtoistyötä ja yhdistystoimintaa. Olen haka innostamaan ihmisiä ponnistelemaan hyvän asian eteen. Itseään ja muita ei saa päästää helpoimman kautta!